نیک طرح با سال‌ها تجربه کاری خود طرح هایی متمایز با قابلیت اجرایی* و کیفیت عالی تقدیم شما می نماید.

*طراحی کابینت با در نظر گرفتن موارد فنی و قابلیت ساخت.

راهنمای طراحی کابینت آشپزخانه و طرح‌های بی‌نظیری که شما برای یک آشپزخانه کارآمد به آنها نیاز دارید

یک راهنمای کامل در مورد نحوه طراحی کابینت آشپزخانه برای شما آماده کرده‌ایم. ما همچنین، آخرین طرح‌های کابینت آشپزخانه را برای شما ارائه کرده‌ایم، طرح‌هایی که مطمئن هستیم شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

طراحی کابینت آشپزخانه

طرح‌های بهینه و باکیفیت به شما این امکان را می‌دهند تا نیازهای ضروری خود را به‌راحتی برطرف نمایید و بهترین فضا در آشپزخانه در دسترس شما باشد. در نتیجه به شما ایده‌هایی پیشنهاد می‌شود که در طراحی کابینت آشپزخانه به آن نیاز دارید و با سبک زندگی شما جور است و نیازهای شما رو برطرف می‌نماید.

حالا بیایید به انواع ایده‌ها در ارتباط با طراحی کابینت آشپزخانه و چیزهایی که باید در طول طراحی و چینش آشپزخانه در ذهن داشته باشید، نگاهی اجمالی بیاندازیم.

  1. روکش‌های مورداستفاده در کابینت آشپزخانه

بدون شک بهترین ترکیب جنس کابینت به ترتیب از جنس چوب و پس از آن ام دی اف با روکش وکیوم ممبران و هایگلاس و سپس روکش‌های ملامینه است. این ترکیب‌ها نه تنها بادوام می‌باشد، بلکه به‌راحتی نیز در بازار قابل‌دسترس می‌باشند. علاوه بر اینها، ام دی اف در رنگ‌ها و انواع مختلف موجود هست و به صاحبان خانه این امکان را می‌دهند تا بر اساس طرح کابینت آشپزخانه، انتخاب دلخواه خود را داشته باشند.

اگر به دنبال جنسی هستید که مخصوص آشپزی‌های زیاد تجاری باشد، شما باید به فکر طراحی کابینت فولادی ضدزنگ به همراه کاشی‌های آشپزخانه مقاوم باشید. این نوع کابینت برای مقاومت در برابر گرما و رطوبت بالا ساخته شده است. علاوه بر اینها، کابینت فلزی برای تمیزکاری و نگهداری آسان طراحی شده است. اگر یک آشپزخانه و کترینگ خانگی دارید کابینت‌های فولادی ضدزنگ، یک انتخاب مقرون به صرفه برای شما است.

  1. طراحی کابینت آشپزخانه برای بهینه‌سازی فضا

طراحی آشپزخانه ای که برای آشپزی مستمر طراحی شده است:

آشپزخانه‌های معمولی بدون شک به فضایی همراه با انبار نیاز دارند. اگر آشپزخانه بزرگی دارید، طرح‌هایی به شما کمک خواهند کرد تا از فضا به بهترین شکل استفاده کنید. به همین منظور، طراحی کابینت آشپزخانه ای را پیشنهاد می‌کنیم که دارای کابینت‌های دیواری و زمینی برای حداکثر استفاده از فضا و کمترین ریخت‌وپاش کانتر هستند.

طراحی کابینت آشپزخانه

برای طراحی کابینت باید ایده‌های ممکن طراحی کابینت آشپزخانه را به طور دقیق بررسی کنیم که یک فضای انباری بهینه با قفسه‌بندی‌های متعدد برای نگهداری شیشه‌ها و ظروف آشپزی داشته باشید. این قسمت‌ها باید دارای قفل محافظ برای کودکان باشند و یا در کابینت هوایی گنجانده شوند تا کودکان به‌تنهایی نتوانند آنها را باز کنند، بنابراین برای کودکان نیز ایمن هستند! طراحان فضای داخلی، کابینت‌هایی را پیشنهاد می‌دهند که دارای قفسه‌بندی متعدد برای مواد غذایی مختلف باشند مخصوصاً اگر شما دوست داشته باشید که آشپزخانه خود را با مواد غذایی و خواربار پر کنید. به این ترتیب، هیچ‌چیز در پشت کابینت گم نمی‌شود.

طراحی کابینت آشپزخانه ای که برای زیبایی ساخته می‌شود و در آن کمتر آشپزی می‌نمایید:

اگر آشپزی کردن شما به آخر هفته‌ها محدود می‌شود و یا به‌ندرت اتفاق می‌افتد، توصیه می‌کنیم به سراغ ایده‌های طراحی کابینت آشپزخانه ای بروید که دارای کابینت‌های زمینی بیشتری هستند. با این حال، شما می‌توانید تعداد کابینت‌های دیواری را کاهش دهید تا آشپزخانه تان دلباز و خلوت دیده شود.

اگر فضای آشپزخانه شما زیاد است، اما به‌سختی آشپزی می‌کنید، باید چه‌کار کرد؟ به‌جای هدردادن فضای کابینت، می‌توانید از آن برای نگهداری اقلام غذایی، ادویه‌جات، گونی برنج یا حتی کتاب استفاده کنید!

طراحی کابینت برای سرآشپزها و شیرینی‌پزها:

شیرینی‌پزها و سرآشپزها، بیشتر به تجهیزات آشپزخانه متناسب با کارشان برای مثال چندین اجاق‌گاز یا فر، انواع لوازم‌خانگی و فضای فراوان به‌عنوان انبار نیاز دارند. در نتیجه، انباری و یک یخچال بزرگ با فریزری در بالای آن را انتخاب می‌کنند. ما همچنین طرح‌های کابینت آشپزخانه سفارشی مخصوص شما را پیشنهاد می‌دهیم تا وسایل ضروری شما در دسترس باشند.

از این میان کابینت‌های کمدی، کابینت کشودار بزرگ و قفسه‌های دیواری که فضای مُرده را زنده می‌کنند، انتخاب کنید. بهترین حالت برای سینک، یک سینک بزرگ زیرکابینتی که زیر صفحه کورین نصب می‌شود است که هم استفاده بهینه دارد و هم تمیز کردن آن نیز آسان‌تر است. همچنین می‌توانید طرح کابینتی را انتخاب کنید که وسایل ضروری را در نزدیکی سینک جاگذاری کند. اگر احساس می‌کنید فضای کانتر خیلی کم است، بهتر است از کانتر جزیره بزرگ که به شما کمک می‌کند تا به روز و مدرن باشید استفاده نمایید.

  1. الزامات در برنامه‌ریزی برای طراحی کابینت آشپزخانه

کابینت‌ها را به گونه ای طراحی نمایید که به تمام وسایل ضروری دسترسی داشته باشید. اگر آشپزخانه بزرگی دارید؛ اما احساس می‌کنید به فضای کانتر بیشتری نیاز دارید، به فکر ساخت جزیره آشپزخانه باشید.

طراحی کابینت آشپزخانه بزرگ

طراحی کابینت آشپزخانه ای که برای آشپزیِ کم طراحی شده است:

می‌توانید کابینت کمتری برای فضای آشپزی خود در نظر بگیرید. اگر تهیه غذا به چند بار در هفته یا آخر هفته‌ها محدود می‌شود، بی‌خیال کابینت‌های زیاد شوید. به‌منظور جلوگیری از تجمع گرد و غبار با گذشت زمان، طراحی کابینت با دکوری زیاد و کابینت‌های کم را انتخاب کنید تا از فضای کم کابینت‌ها استفاده بهینه نمایید.

اما مطمئن شوید که فضای کابینت‌های شما کافی‌است تا همه چیز به‌خوبی در آنها جاسازی شود. قهوه یا چای صبحگاهی خود را دوست دارید؟ شما می‌توانید یک دستگاه قهوه‌ساز یا چای‌ساز روی کانتر خود قرار دهید که تضمین می‌کند هر روز چند استکان چای و یا چند فنجان قهوه تازه دم کرده داغ که از آن بخار بلند می‌شود دارید و روز خود را با آن شروع می‌کنید.

کابینت خانه‌ای که برای شیرینی‌پزی طراحی شده است:

اگر در خانواده، شیرینی‌پز دارید، طراحی فضای آشپزی و طراحی کابینت آشپزخانه را با در نظر گرفتن نیازهای آنها برنامه‌ریزی کنید. این کار به یک اجاق‌گاز همرفتی و هم‌زمان یک اجاق‌گاز معمولی نیاز دارد. علاوه بر اینها، آنها ممکن است به لوازم‌خانگی متعددی مانند مخلوط‌کن‌های مخصوص نیاز داشته باشند، بنابراین تجهیزات داخلیِ موردنیاز در آشپزخانه را شناسایی کنید. شما می‌توانید با توجه به اجاق‌گاز و سینک ظرف‌شویی، مکان مناسب برای این لوازم را پیدا کنید و طراحی کابینت آشپزخانه را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید.

  1. رنگ کابینت آشپزخانه را نیز در نظر بگیرید.

طرح‌های تک‌رنگ به خصوص رنگ سفید در حال حاضر در میان رنگ‌های کابینت آشپزخانه در تهران، طرفدارهای زیادی دارد. محبوبیت طراحی کابینت آشپزخانه سفید در جهان در حال افزایش است.

درحالی‌که فضاهای آشپزی کاملاً سفید هرگز از مد نمی‌افتند، طراحان رازی را در مورد سبک کابینت آشپزخانه فاش کرده‌اند. ترکیبی از رنگ‌های روشن مانند رنگ‌های طرح چوبی یا خاکستری ملایم در ترکیب با رنگ سفید به‌شدت محبوب هستند. اگر رنگ‌های طرح چوب را دوست دارید، در طراحی کابینت آشپزخانه خود، آشپزخانه ای سفید به همراه مقدار کمی ام دی اف طرح چوب ویا چوب با رنگ روشن تا متوسط ​​را در نظر بگیرید.

با این حال، اگر رنگ کابینت آشپزخانه سفید برای شما مناسب نیست، طراحان رنگ طرح‌های چوب یا رنگ‌هایی برای متمایز کردن فضای آشپزی خود، از بین رنگ‌هایی مانند آبی کاربنی (متمایل به ارغوانی) و سبز دودی، رنگی را پیشنهاد می نمایند!

ما به دنبال پیداکردن راه‌حل‌هایی برای داشتن آشپزخانه‌های جمع و جور هستیم، تعجب‌آور است که طرح‌های مینیمال کابینت‌های آشپزخانه در برخی شهرها مثل تهران مرسوم هستند؟ طرحی با بی‌نظمی کمتر و حداکثر بازدهی، طرح مینیمالیستی تقاضای بالایی دارد. این نوع طراحی کابینت نه‌تنها از نظر زیبایی‌شناختی با طرح‌های ساده و در عین حال شیک، دلچسب و جذاب هستند، بلکه کارآمدی بالایی نیز دارند.

  1. هزینه طراحی کابینت آشپزخانه را در نظر بگیرید

اگر می‌خواهید آشپزخانه ای متناسب با نیاز خود داشته باشید، به جای طرح‌های عمومی از طرح‌های سفارشی کابینت آشپزخانه استفاده نمایید. طراح این طرح‌ها بسته به عوامل مختلفی مانند بزرگی فضای آشپزخانه شما، نحوه تقسیم‌بندی آن، میزان فضای موردنیاز و لوازم موردنیاز می‌تواند بهترین طراحی کابینت را برای شما انجام دهد.

برای مثال، یک طرح متوسط از ​​کابینت آشپزخانه در مناطق متوسط تهران شامل کابینت‌های زمینی ساخته شده از ام دی اف با روکش هایگلاس براق است. این گزینه‌ای مقرون به صرفه به دلیل بادوام بودن و نگهداری آسان آن است و محبوبیت زیادی در تهران پیدا کرده است.

اگر به فضای انبار بیشتری نیاز دارید، می‌توانید کابینت‌های کمدی را نیز انتخاب کنید. کابینت کمدی با فضای بیشتر، فضای آشپزخانه شما افزایش چشمگیری خواهد یافت. با این حال اگر می‌خواهید یک آشپزخانه منحصر به فرد داشته باشید، می‌توانید جنس صفحه کابینت خود را از کورین یا کوارتز استفاده نمایید البته هزینه اینگونه صفحات نیز بیشتر است.

  1. طرح‌های کابینت آشپزخانه

کابینت‌های آشپزخانه یک نیاز همیشگی برای خانواده‌ها است؛ بنابراین، پیداکردن طرح‌های کابینت مختلف که در بازار موجود باشند، مهم است. چند ایده طرح مدرن کابینت آشپزخانه را برای شما مطرح می کنیم:

1: کابینت‌هایی با طرح ساده را انتخاب نمایید:

بیایید از پایه شروع کنیم. کابینت‌های زمینی در آشپزخانه ضروری هستند. از این کابینت‌ها می‌توان برای پنهان کردن قابلمه‌ها و تابه‌ها استفاده نمود و فضای مناسبی جهت ذخیره مواد غذایی حجیم از جمله گونی‌های برنج و حبوبات است.

2: طراحی کابینت با دکوری و قفسه بندی‌ها:

ترکیب قفسه‌بندی و کابینت دکوری در طراحی کابینت آشپزخانه هم به کارآمدی آن کمک می نماید و هم زیبایی چشم‌نوازی به آشپزخانه شما می‌دهد. در قفسه‌ها می توانید مواد مورد نیاز آشپزی از جمله ادویه جات را قرار دهید و در دکوری‌ها نیز از ظروف عتیقه و زیبا استفاده نمایید و به آشپزخانه‌تان روح و شخصیت دهید.

طراحی کابینت آشپزخانه با دکوری

3: با طرح کابینت درب شیشه‌ای، آشپزخانه را خیره‌کننده کنید:

کابینت‌های درب شیشه‌ای، حس پیچیدگی و خاص بودن به آشپزخانه می‌دهند. این شیشه‌ها در طرح‌های مختلفی موجود هستند، شما می‌توانید انتخابی متنوع از شیشه‌های شفاف تا شیشه‌های مات‌ و طرح‌دار داشته باشید. آنها، مناسب فضاهای کوچک هستند، چون به فضا، ظاهر گول زننده ای می‌دهند. جدای از نکات مثبت اشاره شده در بالا، نگهداری از آنها آسان است.

4: طرح کابینت آشپزخانه آویزان:

کابینت آویزان در آشپزخانه، کاربری دوگانه دارند. آنها ارتفاع خیالی در آشپزخانه ایجاد می‌کنند و می‌توانند به‌عنوان قفسه‌های تزئینی برای نمایش، مورداستفاده قرار بگیرند. ایده‌های کابینت آشپزخانه آویزان نیز به آشپزخانه شما حس شیک‌تری می‌بخشند.

طراحی کابینت آشپزخانه سه بعدی

5: از طرح‌های ساده‌ کابینت زمینی استفاده نمایید:

بیشتر وزن تجهیزات آشپزخانه روی کابینت های زمینی است، قابلمه‌ها و تابه‌های بزرگ، سطل زباله و لوازم ضروری خود را می‌توانید در آنها جاسازی کنید.

6: ایده طراحی برای کشوها:

در کشوهای کم عمق کابینت به خصوص کابینت زیر اجاق گاز می‌توانید از نظم دهنده کشو استفاده نمایید که هم زیبایی و هم نظم زیادی به کشوی کابینت شما می‌دهد.

نظم دهنده کشو آشپزخانه

7: طراحی کابینت کنج به منظور استفاده بهینه از این فضا:

هدر دادن هر فضایی در یک آشپزخانه کوچک، حس جنایت به آدم می‌دهد. از این رو، ایده کابینت آشپزخانه کنج، ایده بسیار موفقی است. این کابینت‌ها یک گوشه بدساخت را بهینه‌سازی می‌کنند و برای نگهداری کالاهای خشک، ایده‌آل هستند.

طراحی کابینت کنج

8: طراحی کابینت آشپزخانه دستگیره مخفی:

جدا از ظاهر بی عیب و نقص کابینت آشپزخانه دستگیره مخفی از آنجایی‌که دستگیره‌ی بیرون‌زده‌ای وجود ندارد، طراحی فضایی خیالی و مدرن را تداعی می‌نماید.

9: جزیره آشپزخانه خود را به انبار مجهز کنید:

جزایر آشپزخانه یک راه سریع برای ایجاد فضای ذخیره‌سازی بیشتر در طراحی کابینت آشپزخانه هستند. می‌توانید حبوبات یا غلات و مواد غذایی را در آن ذخیره کنید یا یک کابینت کوچک در آنجا درست کنید. دِراورهای عریض و عمیق برای نگهداری رومیزی‌ها، قابلمه‌ها و تابه‌ها مناسب هستند.

10: زیبایی کابینت عمودی در طراحی کابینت آشپزخانه:

اگر تمرکز اصلی شما در آشپزخانه این است که فضای زیادی برای شما فراهم کند، این طرح از کابینت آشپزخانه برای شما مناسب است. یک فضای عمودی که می‌توانید از آن به‌عنوان انبار چندمنظوره استفاده کنید. شما می‌توانید آن را بر اساس تعداد لوازم‌خانگی خودتان، سفارش دهید.

11: خواربار و مواد غذایی را در کابینت های کمدی بلند جاسازی کنید:

اگر می‌خواهید فضای ذخیره‌سازی یا انبار را در آشپزخانه خود طراحی کنید، کابینت‌های کمدی بلند راه حلی ابتکاری است. این کابینت‌ها می‌توانند فضای ذخیره‌سازی زیادی را فراهم کنند. با این حال، برای دسترسی آسان، مطمئن شوید که کمدی بلندی، متناسب با قد خود خواهید داشت.

طراحی کابینت کمدی بلند