از جمله ایده هایی که میتوان در طراحی سبک مدرن مورد استفاده قرار داد، استفاده از سقف کاذب در طراحی داخلی منازل می باشد. استفاده از یک لوستر شیک در کنار این سقف می تواند ترکیبی زیبا به همراه داشته باشد.
استفاده از سقف کاذب در کنار رنگ آمیزی با استفاده از رنگی شبیه به سقف می تواند در هماهنگ نشان دادن فضا مورد نظر و انسجام میان المان ها به شما کمک کند.

خوب است در طراحی فضایی که از سقف کاذب در آن استفاده شده است، از طراحی ساده استفاده نمایید. استفاده از الگوهای کلاسیک و به کارگیری رنگ سفید می تواند ایده مناسبی باشد. استفاده از این ایده ها برای دستیابی یک طراحی زیبا کافی می باشد.

یکی از مزیت های سقف های کاذب، امکان رنگ آمیزی آن ها می باشد. از این رو این امکان برای شما وجود دارد که نسبت به رنگ آمیزی این سقف ها با توجه به کفپوش و دیوارها نیز اقدام نمایید. رنگ آمیزی سقف با توجه به رنگ کفپوش می تواند تلفیق و جلوه زیبایی در طراحی و دیزاین داخلی داشته باشد.

از قابلیت های دیگر سقف های کاذب می توان به امکان استفاده از آن در طراحی اتاق هایی که شکل نامعمول و نامنظمی دارند، اشاره کرد. مشورت با یک متخصص و یا معمار داخلی می تواند در این زمینه  شما را یاری کند.

هنگامی که صحبت از طراحی منازلی با سقف بلند در میان است، طریقه به وجودآوردن محیطی دلچسب نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از سقف کاذب یکی از راهکارهایی است که می توان در این زمینه مورد استفاده قرار داد.

در این گونه سقف ها میتوان یک نوار روشنایی در حاشیه آن قرار داد تا موجب خلق زیبایی در خانه شود. استفاده از این نوارهای روشنایی به داشتن خانه ای مدرن نیز کمک میکند. برای داشتن ظاهری آنتیک، سقف های کوتاه تر انتخاب مناسب تری می باشند.

چنانچه به طراحی سبک صنعتی علاقمندید ،توصیه ما به شما استفاده از سقف های کاذب فلزی است. این نوع طراحی برای خانه هایی با سقف بلند مناسب می باشد و همراه با مبلمان چرمی جلوه بسیار زیبایی به وجود می آورد.

 

سقف کاذب سالن پذیرایی

سقف کاذب کناف از مناسب ترین انتخاب‌ها در دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی می باشد که جلوه‌ ای مدرن و زیبا را برای شما به ارمغان می آورد. سقف کاذب کناف در کنار نورپردازی مناسب قادر است فضا را وسیع تر نشان دهد و نمایی لوکس و زیبا به سالن پذیرایی بدهد.

 

سقف کاذب سرویس بهداشتی

یکی از بخش هایی که می توان از سقف کاذب در طراحی آن استفاده کرد، سرویس بهداشتی می باشد. استفاده از سقف کاذب در قسمت هایی که رطوبت در آن ها بالای می باشد، گزینه ی مطلوبی جهت انتخاب می باشد. این گونه سقف ها پایین تر از سقف معمولی قرار گرفته و قادر است لوله کاری های انجام شده در سقف را بپوشاند.

 

سقف کاذب حمام

نمونه ای از بهترین انواع سقف های کاذب که می توان در طراحی حمام مورد استفاده قرار داد، سقف کاذب PVC می باشد. زیرا این سقف کاذب PVC در فضاهای مرطوب از مقاومت بالایی برخوردار می باشند. هم چنین اجرای این مدل سقف کاذب بسیار مقرون به صرفه می باشد.

 

سقف کاذب اتاق خواب

استفاده از سقف های کاذب در اتاق خواب می تواند به مدرن شدن این فضا کمک کند و محیطی دلچسب را بوجود بیاورد. مناسب ترین سقف کاذبی که در این بخش خانه می توانید استفاده کنید، کناف است. استفاده از کناف به همراه چراغ های LED توکار، محیط اتاق را زیبا و در عین حال آرامش بخش خواهد کرد.

 

سقف کاذب آشپزخانه

انتخاب سقف کاذب برای آشپزخانه انتخاب مناسبی است و از بین انواع آن، سقف کاذب کناف و سقف کاذب مجازی نمونه ای از مطلوب ترین آنها می باشد که می توان مورد استفاده قرار داد.

 

سقف کاذب در کتابخانه

استفاده از سقف کاذب در طراحی کتابخانه میتواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد. استفاده از نمونه چوبی این سقف ها در کنار دیگر المان های چوبی فضایی رسمی و چشم نواز به وجود می آورد. این ایده برای طراحی دفترکار خانگی هم میتواند پایان کار مطلوبی به دنبال داشته باشد و در جهت طراحی فضایی گرم و راحت به شما کمک کند.

 

سقف کاذب محیط های اداری

در فضاهای ادارای به علت وجود تاسیساتی که از سقف عبور کرده اند، مناسب ترین انتخاب، کناف خواهد بود. کناف به علت انعطاف‌ پذیری بالا، سهولت کار و اجرای سریع، قادر است محیطی ایده آل را برای کار و فعالیت‌های اجتماعی فراهم کند. با توجه به این موضوع که افراد زیادی در طول روز زمان خود را در محیط های اداری میگذرانند، پس انتخاب یک سقف کاذب مناسب می تواند فضا را دلبازتر کند.

 

چگونه سقف کاذب را نصب می کنند؟

نکات قبل از نصب

 دمای محل ذخیره تایل‌ها باید حدود 16 الی 21 درجه سانتی گراد باشد. تایل‌ها را یک شبانه روز پیش از نصب در معرض هوای آزاد قرار دهید. پیش از نصب تایل‌ها دست هایتان را بشویید تا پس از اجرا آثار لکه بر روی تایل‌ ها باقی نماند. چنانچه ابعاد محل نصب، مضرب دقیقی از 60 سانتی متر نیست، باید از تایل برش خورده استفاده کنید.

 

مراحل نصب

 نبشی ها را دور تا دور دیوار فضایی که میخواهید نصب سقف کاذب را انجام دهید نصب کنید. در سقف‌ های کاذب، نبشی‌ها به عنوان سازه باربر عمل می‌کنند. جهت نصب نبشی‌ها، ابتدا لازم است ارتفاع نصب سقف کاذب و پس از آن ارتفاع نبشی را علامت بزنید. قدم بعد علامت زدن محل اتصال یک نبشی بر روی دیوار است، در همه این مراحل از تراز برای نصب دقیق استفاده می‌شود.

مکان قرار گرفتن سازه‌ های سپری با نحوه چیدمان تایل ها در ارتباط است. با در نظر گرفتن نحوه چیدمان تایل ها بر روی سقف که در مرحله اول مشخص شد، سازه‌های سپری را به شکل عمود بر نبشی ها نصب کنید. این سازه‌های فرعی در حقیقت نقش تحمل بار تایل‌ ها را به عهده دارند. برای یافتن راستای دقیق، بهتر است از یک نبشی به نبشی مقابل، طنابی را وصل و این کار را در فاصله ی 120 سانتی یکدیگر تکرار کنید.

نصب نبشی به سقف اصلی سازه، جهت اتصال سیم مفتول یا فنر آویز به سازه‌ های سپری است. فاصله نصب آویزها متناسب با جنس سقف کاذب و همچنین تعداد روشنایی های مد نظر محاسبه می‌شود. بعد از نصب نبشی ها لازم است مکان دقیق قرار گرفتن روشنایی‌ ها تعیین شود. بعد از آن مطابق با  محل قرارگیری سپری های اصلی اقدام به نصب آویزها شود. در حقیقت وظیفه اصلی آویزها مهار وزن سقف کاذب است.

 

ویژگی های سقف کاذب

سقف کاذب علاوه بر بعد زیبایی و نقش مثبت در دکوراسیون داخلی مشخصه هایی دارد که به واسطه آن مورد توجه بسیاری از فعالان حوزه ساختمان قرار گرفته است. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.
مواد اولیه سقف کاذب مقاومت خوبی در مقابل آتش سوزی دارند.بعضی از مواد به کار رفته حتی تا ۴ ساعت نیز در مقابل آتش سوزی مقاومت می کنند.

متریالی که در این سقف ها به کار میروند به عنوان عایق حرارتی عمل میکنند و از اتلاف انرژی پیشگیری می کنند. همچنین به علت قرار گیری بین فضای اتاق و سقف از تبادل گرمایی میان فضای بیرون و داخل پیشگیری میکند.

سقف های کاذبی که از چوب، بتن و آجر ساخته می شوند می توانند عایق خوبی برای صدا باشند. همچنین ترکیب گچ با مواد مصنوعی نیز میتواند انتخاب خوبی برای عایق صدا باشد.

سقف های کاذبی که از گچ هستند وزن کمتری دارند و حدود یک هشتم سایر سقف هستند.

استفاده از سقف کاذب امکان پارتیشن بندی سقف را می دهد و به علت تنوع در نوع سقف و شکل و اندازه آن در طراحی داخلی بی نظیر است.

زمان کمی برای نصب لازم دارد و به علت سرعت بالا و سهولت اجرا بسیار مورد توجه است.

 

ارزانترین و بهترین سقف کاذب

چنانچه به دنبال سقف کاذب ارزان و قیمت مناسب هستید لازم است بگوییم این خدمات ساختمانی فقط با خرید یک محصول محاسبه نمی شود و به همین خاطر نمی توان از روی قیمت پایه انواع سقف مشخص کرد که کدامیک ارزان تر و قیمت مناسب تر از بقیه خواهد بود .
به همین خاطر باید جهت اقدام نهایی هرکدام از سقف های کاذب که مد نظر دارید چند نکته را مد نظر داشته باشید :
نوع متریالی که برای سقف استفاده می شود را با ذکر نکات دقیق از فروشنده درخواست کنید . برای نمونه ضخامت سقف کناف در قیمت آن تفاوت ایجاد می کند پس مطمئن شوید که برای چه ضخامتی چه قیمتی توصیه شده است .

چنانچه با دیدن یک تصویر تصمیم به اجرای نوع خاصی از سقف کاذب دارید از پیمانکار بپرسید که هزینه ای که قرار است پرداخت شود برای انجام کل پروژه ای است که مد نظر دارید یا خیر . ممکن است بعضی جزئیات در تصویری که می بینید جزو مسئولیت اجرای سقف مد نظرتان نباشد .

مورد دیگر که لازم است بدانید این است که در نظر داشته باشید ، هزینه ارسال مصالح سقف و لوازم اجرایی آن مثل داربست و…  غالبا به صورت جداگانه پرداخت می شود و در هزینه سقف اعمال نمی شود .

در نهایت ، هزینه پایانی پروژه را طبق متراژی که دارید بررسی کنید تا در پایان کار به مشکل برنخورید .