در دنیای کنونی دکوراسیون داخلی منازل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. سقف خانه‌ها که به عنوان دیوار پنجم هر خانه لقب گرفته شده اند، از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون به حساب می‌آید. سقف‌های کاذب می‌توانند تاثیر زیادی درچشم‌نوازی دکوراسیون منازل داشته باشند. سقف‌های کاذب کناف نیز یکی از مشهورترین انواع سقف کاذب در دکوراتیو هستند.
شاید تاکنون کلمه سقف کاذب کناف را نشنیده باشید، در ادامه با وب سایت سقف کناف ایران همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این نوع از زیباشناسی منازل کسب کنید.

سقف کناف نمونه کار

سقف کناف یعنی چه ؟ آشنایی با سقف کناف خانه

اگر در زمینه خانه‌سازی اطلاعاتی داشته باشید، قطعا نام کناف به گوشتان خورده است. در سال ۱۹۲۲ شرکتی ساختمانی توسط برادرانی مشهور به نام کناف خلق شد که به سرعت توانست در سراسر جهان به محبوبیت برسد و به برندی جهانی تبدیل شود.

هنر کناف کاری، در واقع راهکار جایگزین برای رابیتس کاری حساب می‌شود و اگر به درستی اجرا شود صرفه‌جویی زیادی در زمان و پول را به همراه خواهد داشت. البته که کناف‌کاری فقط مختص سقف نمی‌باشد و می‌تواند روی دیوار‌ها برای کاربرد عایق صوتی و حرارتی نیزبکار برود..

سقف کناف به نوعی نسل مدرن گچ محسوب می‌شود که در کرهای ساختمانی نو بسیار رواج دارند. برای ساخت سازه‌های کناف از پنل‌های پیش ساخته گچی استفاده می‌شود. این نوع از سقف به دلیل سرعت اجرای بسیار بالا و روش اجرای بسیار وسیع‌تر در بین سقف‌های کاذب بسیار محبوبیت دارد.

به دلیل قابلیت انعطاف‌پذیری در این جنس، امکان ایجاد سازه‌های هندسی مختلف فراهم خواهد شد. می‌توان اشکال ساخته شده توسط این سقف را با نورپردازی‌های زیبا مخلوط کرد تا جلوه‌گر هنر و معماری در سقف‌های کاذب باشند.
سقف کنافی به دلیل سبک بودن فشاری به سقف و بنا وارد نمی‌کند و همین باعث سهولت هرچه بیشتر نصب سازه می‌شود. از سوی دیگر با استفاده از این نوع سقف مصرف منابع مالی تا حد زیادی کاهش می‌یابد
. این محصول در کشورآلمان تولید شده است، و بهترین نوع و جنس کناف نیز متعلق به سرزمین آلمان است.

 آشنایی با انواع سقف کناف

به طور کلی سقف‌های کنافی به دو گروه ایستا و متحرک تقسیم می‌شوند. در نمونه سقف کناف متحرک امکان جدا شدن پنل‌ها وجود دارد، ولی در سقف کناف ایستا یا ثابت این امکان وجود ندارد. خود سقف‌های کناف ثابت به دو دسته ساده و دارای طرح تقسیم می‌شوند.

سقف کناف ساده

در نمونه ساده‌ی سقف کناف همان سقف‌های ساده بدون درز استفاده می‌شوند. در این مدل از سقف کناف‌های شما می‌تونید سقف را بلافاصله پس از اجرا سازه رنگ آمیزی کنید. این نمونه از سقف‌های کناف ساده در انواع اشکال هندسی در بازار قابل دسترسی می‌باشند.

 

سقف کناف طرح‌دار

این گروه از سقف‌ها جنبه‌ی هنری و شکیل تری نسبت به مدل ساده دارند و معمولا هماهنگ با سایر اجزای خانه طراحی و اجرا می‌شوند. البته لازم است بدانید برای طراحی و پیاده‌سازی سقف‌های کناف تخصص و دانش فنی مناسب لازم است

 

برای آشنایی بیشتر با انواع سبک و طراحی سقف کناف این مقاله را از دست ندهید : ایده‌های طراحی سقف کاذب 

 

فواید بهره‌گیری از سقف کناف

قبل‌تر اشاره کردیم که مهم‌ترین مزیت استفاده از سقف کناف بهره‌وری در زمان و هزینه می‌باشد. از دیگر امتیاز‌های سقف کناف می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • قابلیت انعطاف زیاد سبب  مقاوت در برابر زلزله می باشد.
  • این کناف اتصالاتی دارد که باعث افزایش هرچه بیشتر ایمنی آن است.
  • به واسطه‌ی ساختار ساده در نصب سرعت بیشتری دارد.
  • اگر به صورت استاندارد نصب شود عایق حرارتی مناسبی نیز است.
  • قابلیت رنگ پذیری بالایی دارد.
  • کناف در برابر حریق و رطوبت مقاوت دارد.
  • مصالح مورد استفاده در سیستم کناف تا 80 درصد قابلیت بازیافت دارند.
سقف کناف در آشپزخانه

 

 

کاربرد سقف کناف چگونه است؟

مهم‌ترین کاربرد سقف کناف در طراحی دکوراسیون منازل است. زیرا این نمونه از سقف نسبت به سقف‌های گچی زیبایی دوچندان دارد. از دیگر مصارف سقف کناف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش تاسیسات عبوری در سقف ساختمان‌های خانگی و تجاری
  • قابلیت عبور کابل‌های برق و دیگر تجهیزات برق‌رسانی
  • استفاده برای مقاومت در برابر آتش سوزی
  • برخورداری از انواع ضد آب برای شرایط مرطوب همچون آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی

 

 

عوامل تعیین قیمت سقف کناف

سقف‌های کناف با توجه به نمونه‌های ثابت یا متحرک قیمت‌های متغیری دارند. از سویی هزینه انواع ساده و طرح دار نیز فرق دارد. اگر دوست دارید که سقف کناف شما به شکیل‌ترین وجه ممکن نصب شود اطمینان بیابید که نصب آن را به یک تیم متخصص سپرده‌اید. از همین روی مجموعه سقف کناف ایران با سال‌ها کار در این حوزه و داشتن مشتریان بی شمار آماده همکاری با شما عزیزان می باشد.
برای دیدن بعضی نمونه کارهای تیم سقف کناف ایران از این لینک استفاده کنید.