یکی از نیازها برای تغییر چیدمان خانه زمانی است که قطار زندگی در ایستگاه رنگارنگ فصل ها متوقف می گردد و طبیعت رنگی دیگر به خود می گیرد شما با ایجاد تغییر می توانید میزان صمیمیت و گرمی خانه تان را چندین برابر سازید .

ceiling-knauf (7)

زمانی که هوا رو به سردی می رود اکثر افراد ترجیح می دهند روزهای تعطیل و اوقات فراغت شان را در کنار اعضای خانه شان سپری کنند به دلیل سرمای زیاد گشت و گذار در طبیعت کاهش خواهد یافت شما با ایجاد کردن تغییراتی هر چند کوچک می توانید لحظات بسیار زیبایی را برای اعضای خانواده تان و هم چنین میهمانانی که به خانه ی شما می آیند به وجود بیاورید .

شما با ایجاد تغییرات کوچک در سقف کاذب و اتاقتان هم می توانید هیجانات بزرگی را به وجود آورید . بدون این که بخواهید هزینه های زیادی را صرف کنید می توانید روزمرگی های زندگی آپارتمان نشینی تان را دور بریزید و با هنرتان و کمی خلاقیت از فضاهای کوچک آپارتمان خودتان بیش ترین استفاده را ببرید .

شما برای تزیین خانه تان می توانید از برگ های خشک و یا از برگ های مصنوعی استفاده نمایید .

شاید برای شما هم این مشکل پیش آمده باشد که در خانه تان غمگین شوید و احساس دلتنگی کنید . گاهی این حالت به دلیل افسردگی فصلی که ناشی از تغییر در وضعیت تابش نور خورشید و یا کوتاه شدن طول روز می باشد . شما می توانید با استفاده نمودن از رنگ و نوردرمانی این مشکل را تا حدودی تحت کنترل خودتان داشته باشید . توصیه می شود که بین دیوارها و مبلمان خانه تان کمی فاصله بگذارید . با این کار احساس دلتنگی شما کاهش خواهد یافت . اگر عکسی دارید که قاب آن ساده است می توانید با برگ های رنگی خشک قاب عکس تان را تزیین کرده و سپس آن را بر روی دیوار نصب نمایید .

اگر وسایل اضافی داخل اتاق تان دارید که بدون استفاده هستند آن ها را جمع آوری کنید . اگر برگ های طبیعی در دسترس شما نبود می توانید از برگ های مصنوعی استفاده نمایید و یا از مقواهای رنگی کمک گرفته و برگ ها را تهیه کنید . شما می توانید از جا تخم مرغی ها برای تزیین قفسه های دکوری استفاده نمایید . سبدهای حصیری تان را با کلاف ها و نمدهای رنگی پر کنید و آن ها را داخل اتاق نشیمن تان قرار دهید .

برای تزیین کردن درها و همین طور درست کردن رومیزی تان می توانید از تکه پارچه ها استفاده نمایید . دانه های برف را بر روی پارچه های رنگی تکه دوزی کرده با این کار می توانید به استقبال دکوراسیون زمستانی خانه تان بروید .

هم چنین می توانید از کاموا با رنگ سفید برای درست نمودن دانه های برف استفاده کنید . شما می توانید با استفاده نمودن از قلاب دانه های برف را درست کرده و از آن برای تزیین دستمال سفره تان استفاده کنید .

یکی از کارهایی که می توانید به کمک آن خانه تان را بزرگ تر جلوه داده استفاده نمودن از کاغذ برای درست کردن پرده می باشد از این کار می توانید برای ورودی خانه تان نیز استفاده نمایید .

شما با استفاده از کاغذ می توانید آویز یا پرده درست کنید . برای درست کردن ریسه های تزیینی شما نیاز به جای پرده ، منگنه ، چسب و کاغذ و قیچی دارید . شما می توانید از این نوع پرده ها برای اتاق نوزادتان هم استفاده کنید . برای تهیه این نوع کاردستی نوارهای هم اندازه ای را برش داده و آن ها را با منگنه به هم دیگر وصل کنید و یک ریسه بلند درست کنید .

شما می توانید از تصاویر هندسی هم ریسه تهیه کنید . با کمی خلاقیت می توانید ریسه های بسیار زیبایی را طراحی کنید .

برای روزهای سرد فصل پاییز چیدمان خانه تان را گرم کنید .

در سقف کاذب خانه تان نیز می توانید از شلنگی های نارنجی و زرز رنگ استفاده نمایید

در صورتی که توپ های کاموایی دارید که مدت هاست از آن ها هیچ استفاده ای نکرده اید کافی است که آن ها را از کمد اتاق تان بیرون آورده و آن ها را داخل کاسه های تزیینی قرار دهید و با این کار میز اتاق نشیمن تان را زیباتر سازید . شما با همین تغییر اندک می توانید اتاق تان را از یکنواختی خارج سازید . برای چیدمان زمستانی از رومیزی ها و کفپوش هایی با رنگ های گرم مانند نارنجی و قرمز استفاده کنید . اگر می خواهید فضای تان گرم تر شده مبل ها و صندلی ها را به هم دیگر نزدیک کنید .

اگر به جز نور طبیعی نور دیگری برای روشن کردن اتاق خواب های تان در سقف کاذب ندارید توصیه می شود که از آینه ای دیواری روبه روی پنجره های تان نصب کنید . با این کار شما اتاق خواب تان را بزرگ تر جلوه خواهید داد . در صورتی که نورگیری طبیعی اتاق خواب تان به صورت شرقی است با تلفیق نمودن نورهای مصنوعی با نور خورشید سایه روشن ایجاد کنید با این کار اتاق تان زیباتر به نظر خواهد رسید .

اگر اتاق خواب تان نورگیر غربی دارد نور خورشید در گرم ترین ساعات روز جلوه خاصی دارد و در دیگر ساعات با ایجاد سایه روشن فضای زیبایی را در اتاق تان به وجود خواهد آورد در غیر اینصورت از لامپ های سقف کاذب استفاده نمایید.

از وسایل حصیری برای تزیین اتاق تان استفاده کنید . دقت داشته باشید که لوسترهای توپی شکل از جنس حصیر می تواند باعث ایجاد فضای گرم و صمیمی شود .

در اتاق تان درخت نخل تزیئنی و بامبو بگذارید . داخل اتاق خواب تان دو یا سه لوستر قرار دهید این کار باعث زیباتر به نظر رسیدن اتاق خواب تان خواهد شد . استفاده نمودن از میزهای شیشه ای باعث می گردد که کم تر افسرده و دلزده شوید . برای بزرگ تر نشان داده فضا از آینه ها کمک بگیرید و با این کار حال و هوای خانه تان را گرم تر کنید .

اگر می خواهید برای اتاق کودک تان هزینه ای کم تر داشته باشید کافی است که دکوراسیون اتاق او را به رنگ صورتی تبدیل کنید . یکی از راه های ساده استفاده نمودن از لامپ های ال ای دی یا هالوژنی به این رنگ و نصب نمودن یک یا دو آینه در اتاق کودک می باشد . با انجام دادن این کار دیگر نیازی به هزینه های سنگین برای تعویض نمودن کفپوش ها و یا نصب کاغذ دیواری نیست .

برای زیباتر نمودن فضا در کنار رنگ صورتی می توانید از رنگ هایی مانند خاکستری، شکلاتی ، سبز ، کرم و … استفاده نمایید . هم چنین استفاده نمودن از هالوژن هایی به رنگ زرد تیره هم می تواند خوب باشد . کودکان این رنگ را بسیار دوست دارند . رنگ زرد خلاقیت را زیاد می کند و باعث شادی فضا می گردد . در صورتی که از لامپ های زرد برای چیدمان اتاق کودک تان استفاده  نمودید می توانید از رنگ های مکمل قرمز و آبی برای چیدمان اتاق استفاده کرده با این کار فضا را زیباتر خواهید ساخت .

توسط نورهای مصنوعی آینه تان را تزیین کنید .

در صورتی که دیوارهای خانه تان را با آینه تزیین کنید خانه تان را زیباتر خواهید ساخت . برای این که نورپردازی فضای تان را به خوبی انجام دهید کافی است که چراغ های سقف کاذب هالوژن دار را در قسمت بالایی آینه به ویژه در حمام قرار دهید .

از دیوارکوب ها در قسمت راهروی خانه تان استفاده کنید سعی کنید از لامپ هایی استفاده کنید که به راحتی قابل تعویض باشند .

برای این که در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشید و هم چنین به چیدمانی عالی دستیابید می توانید از پتوهای نازک به جای رومیزی تان استفاده کنید . جایگزین نمودن رومیزی های تابستانی با پتوهای سبک پشمی و یا استفاده نمودن از پتوهای مسافرتی به جای رومبلی های تان علاوه بر زیبا نمودن دکوراسیون زمستانی خانه تان گرمای مطبوعی را نیز به ساکنان خانه تان هدیه خواهد داد .

مبلمان خانه تان را با انواع کوسن ها تزیین کنید کنار مبل تان گلدانی را قرار داده و داخل آن را برگ های سبز بگذارید تا یاد آور لطافت بهار باشد و چیدمان خانه تان را متفاوت سازد .

گلدان های حصیری خانه تان را با رزهای طبیعی و یا مصنوعی زرد و نارنجی تزیین کنید با این کار به ظاهر ساده می توانید تأثیرات بسیار شگرفی را ایجاد کنید و فضای خانه تان را به یک محفل خانوادگی گرم و صمیمی مبدل سازید .